AdOr 2007 Exclusiv: Claudiu Dobrita (CD) - Stefan Vasilachi (Associate CD), GreyWorldwide -
Vineri, 25 Mai 2007

(ccmaindig.ro, Iulian Toma)

Ar fi vrut sa afle care au fost criteriile de jurizare, pentru ca, uitandu-se la ploaia de premii sunt de parere ca nu a fost un juriu asa dur incat sa nu merite un premiu pt ClickNet. Cred ca de la un AdOr care era intotdeauna in crestere si surprindea prin locurile de organizare de la an la an, acum a devenit un festival care se duce de rapa.

Din cauza lipsei unor agentii, a lipsei competitivitatii si unui numar prea mare de premii, Dobrita si Vasilachi nu stiu daca sa se bucure sau nu ca au luat un premiu.

Motivele? “De la participarea McCann care ar fi listat categoriile complet diferit pana la lipsa altora. Ar fi fost probabil alte lucrari, alta jurizare. E ca diferenta intre a lua un premiu la Cannes si a lua la Golden Drum”

Claudiu Dobrita - Creative Director (foto sus) si Stefan Vasilachi (foto dreapta) - Associate Creative Director, in interviul ccmaindig despre AdOr 2007:

 

 

Cum apreciati editia din acest an a AdOr-ului?

Noi am avut oricum putine lucrari inscrise, dar ne-am fi asteptat sa luam un premiu cu ClickNet-ul si as fi fost tare curios sa stiu care au fost criteriile de jurizare. Ei (membrii juriului) spun ca jurizeaza idei fresh si as fi vrut sa stau de vorba cu cineva sa aflu ce inseamna fresh in opinia lor (rade).

Cu alte cuvinte semnele de intrebare le ridicati la modul in care a punctat juriul lucrarile?

Da, am vazut ca s-au dat multe premii si ne intrebam de ce n-am luat, din patru nominalizari, doua in categorie si doua la spotul anului, macar un premiu. Din acest motiv suntem nedumeriti cu privire la criteriile de punctare, dupa care s-a ghidat oamenii din juriul acestui an.

 

De lipsa lucrarilor in categoriile Tv, ce ziceti?

Pur si simplu a fost un an mai slab.

A fost un an de print si colaterale ..

Nu cred ca are legatura. Pur si simplu a fost un an slab la tv.

Semne de intrebare legate de neparticipare agentiilor ?

Daca nu vin locale, probabil ar trebui sa-l faca international. Dar atunci probabil ca romanii ... sau nu stiu. Habar n-am.

La festivalurile internationale un premiu chiar conteaza. Pe cand aici s-au dat niste premii discutabile la niste categorii, avand in vedere nivelul lucrarilor. Daca jurizau dur, da, spuneam ca nu ne-am ridicat la standardele internationale. Dar s-a jurizat foarte „romaneste”. Uitandu-ma la ce era pe piata, cred ca aveam un premiu. Ori, intre a avea si a lua se pare e distanta mare.

Vis a vis de organizare, ati avea ceva de reprosat?

Daca la ultimele 2 festivaluri AdOr n-am fost din motive tehnice, pana la urma avem alte prioritati, acum 4 ani cand a fost la Casa Poporului, cred ca a fost cel mai misto AdOr vreodata organizat. Arata intr-un fel totul pe acolo, era elegant stilat, intr-un cuvant avea un parfum de festival de publicitate de afara. Dupa care nu mai stiu, a urmat unul intr-un cort si acum cred ca cel mai prost dintre ele. 

Cum l-ati puncta, fata de alte editii, ca organizare?

De la Teatrul National, Casa Poporului si chiar ma intrebam unde vor mai duce organizatorii festivalul, deci daca inainte totul crestea de la an la an, acum cred ca festivalul se duce de rapa de la an la an.

Dar ce credeti voi ca ar trebui facut ca acest festival sa nu se duca totusi de rapa ?

Probabil ca ar trebui sa se faca international ca sa atraga mai mult interes.

Puteau fi aduse agentiile neparticipante?

Cred ca agentiile neparticipante pur si simplu se uita la festival. Poate ca McCann, care ar fi putut lua la Agentia Anului. Trebuie sa ne uitam in final care e folosul de a castiga AdOr-ul. Nu mi se pare ca este un merit neaparat. In conditiile in care te poti bate cu cei de afara si poti castiga premii mai importante.

AdOr-ul poate fi influentat de neparticiparea unor agentii?

Da. Mai putine agentii, mai putini bani.

Dar miza? Atunci cand lipsesc multe agentii..

Anul asta clar a fost influentat enorm pentru ca McCann ar fi putut avea lucrari extraordinar de bune spre exemplu. Agentia Anului ar fi fost discutabila in aceste conditii.

Recomandari organizatorilor, de la comunicare pana la organizare?

Vorbind despre AdOrul mult mai elegant organizat inainte, ar putea fi facut ceva. Ar fi mult mai multa lume interesata de fenomen daca lucrurile ar arata ca acum 3-4 ani.

Ar mai fi ceva de spus?

Am luat un AdOr. Nici nu stiu ce sa facem. Sa ne bucuram ori sa nu ne bucuram...Oricum e un pas inainte.

Cum, ati luat un AdOr, si nu va  bucurati?

Nu stiu cat de relevant ar fi la multele premii acordate si la lipsa de participare. Intrebarea e cat de relevant premiul in contextul asta, si mai ales in conditiile in care o lucrare pe care mizam mai mult nu ne-a implinit asteptarile.

Care ar fi motivele care va fac sa nu va bucurati?

De la participarea McCann care ar fi listat categoriile complet diferit pana la lipsa altora. Ar fi fost probabil alte lucrari, alta jurizare. E ca diferenta intre a lua un premiu la Cannes si a lua la Golden Drum. Probabil ca vom avea mai multa satisfactie daca vom lua ceva la Golden Drum.


PUBLICITATE: